Οι εργασίες εκσκαφών συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς

 

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΕΥΤΥΧΙΑ ΒΑΤΑΛΗ

Σε όλο το μήκος της Νέας Παραλίας Θεσσαλονίκης, από την περιοχή των ναυταθλητικών ομίλων μέχρι το Λευκό Πύργο, εκτείνονται πλέον οι εργασίες εκσκαφής των συνεργείων, στο πλαίσιο της ανάπλασής της και της δημιουργίας θεματικών πάρκων.

Η περιοχή προς την πλευρά της θάλασσας έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο εργοτάξιο, χωρίς, όμως, να έχει αποκλειστεί η θέα προς το θαλάσσιο μέτωπο, αφού η ανάδοχος εταιρία χρησιμοποιεί προστατευτικά πλέγματα αντί για λαμαρίνες.

Ιδιαίτερα έντονα εξακολουθούν να είναι τα παράπονα των διερχομένων για το ότι ο χώρος ανάμεσα στο Λευκό Πύργο και τον ανδριάντα του Κωνσταντίνου Καραμανλή έχει μετατραπεί σε... αποθήκη μπάζων και χωμάτων. Οπως επισημαίνουν, το θέαμα είναι, αν μη τι άλλο, αντιαισθητικό και ενοχλεί ιδιαίτερα το ότι βρίσκεται δίπλα στο πιο δημοφιλές τουριστικό μνημείο της Θεσσαλονίκης, το Λευκό Πύργο, ο οποίος δέχεται καθημερινά πλήθος επισκεπτών.

«Κανένα έργο δεν μπορεί να γίνει, πόσο μάλλον ένα έργο τέτοιας εμβέλειας, χωρίς να υπάρχουν οχλήσεις», απαντούν από την πλευρά τους οι αρμόδιοι από το δήμο Θεσσαλονίκης. Σε ό,τι αφορά τα μπάζα, επαναλαμβάνουν με κάθε ευκαιρία ότι θα επαναχρησιμοποιηθούν για τις ανάγκες του έργου και για το λόγο αυτόν παραμένουν στο εργοτάξιο και δε μεταφέρονται.

«Πρόκειται για μια οικολογική λύση, η οποία “γλιτώνει” την πόλη και το ιστορικό κέντρο από σκόνη και επιβάρυνση του κυκλοφοριακού με τις μετακινήσεις μεγάλων φορτηγών. Τα κομμάτια σκυροδέματος που προκύπτουν από τις εργασίες εκσκαφής του πλακόστρωτου της παραλίας μαζεύονται εκεί, όπου στη συνέχεια θα έρθει σπαστήρας για να τις μετατρέψει σε μπάζα, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για τις ανάγκες του έργου», εξηγούν χαρακτηριστικά.

Το έργο έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 28 μήνες, σύμφωνα τουλάχιστον με τη σύμβαση που έχει υπογραφεί μεταξύ του δήμου και του αναδόχου. Εχει συνολικό προϋπολογισμό 20.504.775,08 ευρώ και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης. Η κοινοπραξία Σιδηροδρομικά Εργα ΑΤΕ – Νατούρα ΑΕ επελέγη ως ανάδοχος με ποσοστό έκπτωσης 57,7%, καθώς το έργο είχε αρχικό προϋπολογισμό 43,2 εκατ. ευρώ.